1 November!

Can't believe it. Vi har påbörjat den sista höstmånaden!

Höstlov på schemat.
Tänkte ta en lugn morgon med lite tvtittande, bloggande, frukostätande och funderande med en fet, varm vetesäck på nacken.
Jag har umgåts med Tina i helgen. Jätte mysigt! Vi hade lite lördagsmys med en godispåse och lite cola framför tvn. Igår hade vi inget för oss så vi tog en snabbsväng till Jönköping. Nice!
(Här kommer gnället..!) Igår när jag stog i duschen, då fick jag nackspärr. Bara sådär. Poff! Helt hemskt.
Det sitter kvar än. Igår kunde jag inte röra nacken alls och till slut kunde jag knappt röra mig över huvud taget för att det gjorde så svinigt ont bara jag tog ett steg. Menmen.
Idag är en ny dag och det känns bättre. Det är dock inte helt borta men det är bättre.

Har tänkt hinna med att hämta ut mitt pass idag. Hos polisen. Man måste visst ha ett sånt om man ska åka någonstans, vilket jag ska på lördag ;)

Tänkte jag kunde berätta lite smått om något jag inte skrivit om här på bloggen förut.
Eftersom att jag inte har någon praktik genom skolan längre. Så ska jag istället köra igång ett projekt där jag själv startar ett mindre företag. Mest för att lära, men det hade ju varit roligt om man kunde utveckla det så att man tjänade någonting på det till slut.
Egentligen hade jag tänkt att göra det utanför skolan men eftersom att jag plötsligt inte hade någon praktik så är det ju ett ypperligt tillfälle att lägga arbetstiden på. Blandar helst inte in skolan för mycket dock.
Så. Det hela handlar om att jag ska köpa in smyckesdelar och verktyg osv för att tillverka och designa egna smycken som jag sedan tänker att sälja. Genom en hemsida som jag också ska försöka att få fram på egen hand.
Jag tycker i alla fall att det låter som ett projekt för mig!
Jag har igår, äntligen kunnat få det färdigställt och räknat så att jag har lagt några beställningar på prylar.
Så nu är det bara att vänta. Får jobba vidare på hemsidan tills grejerna har anlänt till mig! Ska även skissa på ett namn som jag trivs med.
Så nu vet ni :)

Tänkte att jag skulle hinna med att städa hela huset. Noga.
Fixa lite småprylar som behövs i huset. Inredningen. Litegrann så.
Veckan är ju lång. Det är höstlov :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0