Gran Canaria - Day 1

Jag har skrivit lite, varje dag den senaste veckan.. Jag har ju inte haft internet. Eller jag har rättare sagt undvikit internet. Så jag tänkte att jag lägger ut ett inlägg för varje dag, nu istället.

Helt jävla sick på detta nu. Varit vaken i 40 timmar i sträck, helt ofrivilligt och allting går bara åt helvete för mig! Även om det är 30 grader varmt så sover jag alltid med täcke. Inte för att jag fryser, utan för att det går helt enkelt inte utan. Det är som att sova utan någonting alls. I det här jävla landet så finns inga täcken! Inga alls. Inte ens ett jävla påslakan. Bara ett underlakan och ett överlakan. Hur hemskt som helst. Det finns inte ens att köpa. Det är en sak att sova sådär konstigt en natt. Men en hel vecka?! Nej det fungerar inte för mig bara.. I morgon ska jag fanimej ut och leta efter en sovsäck. Skiter i vad den kostar, jag måste ha en. Hoppas det finns i det här jävla landet..

Nej, jag ska inte bara vara sur. Jag ska ta det från början. Igår, vid halv 12 tiden så tänkte jag att jag går och lägger mig. Det dök upp massa obehagliga tankar i mitt huvud. Inte bara tankar, utan flera faktum. Som jag inte är det minst nöjd med. Dessa faktum tog upp all min hjärnkapacitet inatt och det gick helt enkelt inte sova, hur jag än försökte.
Vid halv 4 ringde klockan och det var dags att kliva upp ur sängen och packa klart det sista för att sedan dra iväg till Landvetter. Vi checkade in och grejade och efter många om och men så satt vi på flyget. Flygresan tog över 5 timmar och det har nog aldrig krypit så mycket i benen på mig som det gjorde de 5 timmarna.
Jag har väldigt lätt för att få lock för öronen också. Detta fick jag märka av när vi lyfte, men inte på långa när så mycket som när vi landade. Det var som om någon körde in en kniv i mitt vänstra öra och vred om lite då och då. Kan inte förklara men hade total panik där en bra stund. Locket för öronen har inte släppt helt än, men det går väl över tillslut. Ont gör det ju inte längre i alla fall.

Tro det eller ej med flygplanskäket var gott!
Vi var framme på Gran Canaria runt 1 skulle jag tro att klockan var. Fast då får vi ju räkna med att vi ställde tillbaka klockan en timma när vi kom hit också.
Väskkrångel och busskrångel väntade men efter en stund kom vi rätt och hamnade på Hotell Altamadores. Det är hur fint som helst här. Utsikten är awesome.
Går man ut på balkongen och tittar ner så är det sisådär en kilometer om inte mer, ner till marken. Och havet. Klarblå himmel!

Vi har hunnit med att äta lite gott när vi kom hit och sedan legat och päst i solen en stund. Även en sväng i polen.
Spelat lite kort och ölat lite smått sådär.
Alla var så trötta och tråkiga så det blev en väldigt tidig avslutning på kvällen. Slöseri om ni frågar mig! Dom hade ju gått upp så tidigt i morse….

Extremt frustrerad och förtvivlad över att jag ska tvingas sova utan täcke. Det får väl gå.. Tills imon i alla fall.
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0