Gran Canaria - Day 2

Äntligen tillbaka på hotellrummet.
Och någon sovsäck har jag inte heller fått tag på. Jag får helt enkelt stå ut på den här stenhårda soffan med mitt dåliga humör, min platta kudde och mitt lakan över mig.

Dagen började med ett uppvaknande vid kvart i 8. Både pappa och Annlouise var out of sight. Trodde nästan dom satt på flyget hem redan. De var ute och sprang i backarna här.
Vi tog en snabbfrukost innan vi begav oss mot poolen.
Där har vi legat och stekt hela dagen. Tro det eller ej men jag har knappt varit lite rastlös ens.
Dock är jag röd som en nykokt kräfta nu. Härligt. Har sett till ett litet antal moln idag också faktiskt. Inget att klaga över dock.

Snabbdusch, lite dryck och kortspel väntade på balkongen. Efter det tog vi bussen in till Puerto Rico för att kika runt lite och få i oss lite god mat.
Det hela slutade med att mitt humör sviktade och jag totalt tröttnade på vissa personers beteende just ikväll. Hm. Nämner inga namn men det är väl inte helt otydligt vem jag syftar på…

Hittade till slut, efter många om och men, till rätt busshållsplats.
Det är sjukt hur allting ligger här! Det är ingenting som är rakt fram. Allting är antingen upp eller ner. Inget ligger jämte varann. Antingen över, eller under.
En jäkla upplevelse att bara åka buss från Amadores till Puerto Rico. Vägen är hur kurvig som helst, samtidigt som det lutar ordentligt antingen upp eller ner, sisådär en meter från kanten till ett stup på 1,5km! Slår nästan flyget.

Jag är en kräftbränna, ett munsår och ett lock för örat rikare i alla fall. Dock ingen sovsäck.
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0