Gran Canaria - Day 3

Precis avslutat kvällen med ett par omgångar skitgubbe på balkongen. Ganska trött idag faktiskt, så det blir tidig sömn.
Vi inledde dagen med lite frukost på balkongen sedan iväg till polen för att jobba lite på brännan.
Det fungerade hyfsat till en början. Fram tills det att det började komma in en hel del moln som inte ville flytta på sig.
Efter ett tag gav vi upp och tog istället en taxi ner till stranden för att se om solen var mer synlig där och även för att käka litegrann.
Våra förhoppningar om sol uppfylldes icke men vi fick i alla fall i oss lite mat på en utav alla de säkert närmre 50 restaurangerna utmed havet. För min del blev det pizza.

Solen kom så småningom tillbaka och vi begav oss upp mot polen igen för någon timmes solande.
Det var tydligen tvunget att äta, även om man inte var hungrig, när det var tid för det så vid 8 tog vi bussen upp till ett ställe där vi skulle hitta något vettigt place att käka på. Vi gick också runt och kikade lite i Shoppingcenter Europa. För min del blev det en smidig toast som jag inte ens orkade äta halva av. Men men.
Förresten. Jag hatar när man beställer en Coca Cola och får en Pepsi! Så är det överallt här. Varenda restaurang. Jag tycker att de i alla fall kan fråga om det är okej med Pepsi istället då. För då kan man ju ångra sig och ta något annat. För Pepsi är blä!

Har sprungit runt med lock för örat hela dagen. Vet egentligen inte om det är lock eller om jag har vatten i det. Men i vilket fall så vägrar det släppa, hur jag än bär mig åt. Helt svinjobbigt!
Hoppas det försvinner snart för det gör så ont!

Jo förresten. Jag har till och med hunnit att titta lite på Pelle Svanslös idag, haha.
Julkalendern. Jag laddade ner den på svensk mark och trodde inte att filerna fungerade som jag ville. Men joho jag klurade ut det och allt fungerar som det ska. Har nog sett en 5-6 avsnitt snart.
Men bara när det är molnigt!

Nu ska jag släcka lampan och stänga ögonen så garanterar jag att det tar 2 minuter tills jag somnar, tops! Trots brist på täcke.

Over and out
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0