Gran Canaria - Day 5

Idag startade vi dagen runt 8 någon gång.
Det var snabba ryck eftersom vi hade hyrt en bil som vi skulle hämta ut klockan 10. Taxin gick härifrån till Puerto Rico vid halv 10.
Vi hyrde bilen i tre dagar så vi kommer alltså inte behöva lämna tillbaka den förrän dagen vi åker hem. På lördag.
Vi har åkt runt en massa och kikat på ön. Det finns mycket fint att se.
Först bar det av mot Playa del Inglés där vi knallade runt på ett köpcenter en stund och tog en fika.
Sedan bar det av en sväng till huvudstaden, Las Palmas. Det blev ingen lång runda där eftersom att chauffören, pappa, inte riktigt trivdes i storstadstrafiken. Men det fanns mycket att se!
Vi gav oss iväg en sväng mot Maspalomas för att käka middag. Där var det jättefint. Lite snobbigt verkade stället vara dock.
Där fanns i alla fall några riktiga butiker. Istället för all denna marknadsförsäljning som jag ogillar.
Jag hittade världens mysigaste kofta. Slår vad om att jag kommer drömma om den i natt till och med! Den var lite mer som en jacka. En lång jacka. Fast stickad. Helt underbar. Den fanns bara i brunt och i vitt. Så jag köpte den inte.. L

Kvällen har varit mer än lugn.
Vi tog en drink vid beachen innan. Inte jag dock. Jag körde! 
Vi har spelat lite kort på balkongen.
Jag har gjort någon öronkur för att få bort locket. Men det fungerade givetvis inte. Så locket är kvar. Jag hör lite mer än innan, men locket är still kvar. Tror jag har vatten i örat nu också..
Jag har tittat klart på julkalendern. Pelle Svanslös.
Imorgon får jag nog se om jag har något annat trevligt att titta på i datorn.

Nu ska jag ta och läsa klart de sista kapitlen i min bok, Tusen gånger starkare.
Sedan släcker jag.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0