Gran Canaria - Day 6

Vi började dagen med frukost, som vanligt. Sedan åkte jag, pappa och Fille iväg med bilen. Annlouise stannade vid poolen. 
Först åkte vi till ett apotek och införskaffade lite livsviktiga droger åt mig. Jag ska ju alltid få massa skit bakterier i kroppen… Sen tänkte vi att vi skulle åka mot Mogán. Det gjorde vi. Dock missade vi själva Mogán och fortsatte vidare upp i bergen. Där gick det inte att vända.
Vi fick åka tre mil, minst. På världens kurvigast kringelikrokväg som man bara mådde illa utav. Dessutom fick vi åka samma väg tillbaka. Fast då körde jag.
Typ ashögt över havet. Säkert hundra meter! Där gällde det att hålla kursen.
Det fanns i alla fall ett ställe på vägen där man kunde köpa dricka så vi stannade och tog en cola.

När vi kom tillbaka låg vi vid poolen en stund och jag läste ut min bok. Jag badade ganska mycket också.
Efter det tog vi det lite lugnt och fixade i ordning oss på hotellrummet.
Sedan var det av ut och äta. Vi hittade en restaurang ute i bushen som höll världsklass.
Oxfilé Cappacio till förrätt, Entrecote med vitlökssmör och bakpotatis till varmrätt och jordgubbar med glass och grädde till efterrätt. Super!
Efter det drog vi iväg en sväng mot Puerto Mogán. Jag var chaufför ikväll..
Där parkerade vi i ett parkeringshus som vi knappt höll på att komma ut ur!
Vi gick upp och kollade lite på de fina hotellen, lite butiker, bingospel, handlade lite i baren, kollade på latino dans, och kollade in spelhallen.
Helnice ställe.

Sen drog vi iväg tillbaka till Amadores. Vi skulle upp till ett köpcentrum där men det hade precis stängt.
Så det blev hem istället.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0