Gran Canaria - Day 7

Sista dagen på hotell Amadores och Gran Canaria, avklarad.
Förvånansvärt bra dag.
Vi bestämde oss för att besöka ett s.k Aqualand. Fille hade spanat in ett bortanför Puerto del Mogán. Tuiesemo eller något i den stilen tror jag orten hette.
Stället var rätt spaceat. Saltvattenpooler och säkert ett tiotal olika vattenrutchkanor.
Jag höll mig mest i skuggan och kunde inte bada så mycket pga munsårsskiten. Det sved satan.
Tråkigt nog. Vi låg där ett bra tag i alla fall.
Det blev käk på ett av hotellen i närhetens restaurang.

Vi hann även med ett dopp i havet. Det har ju inte blivit av tidigare i veckan men nu var det nästan tvunget. Man kan ju inte åka hem utan att ha badat i havet.
Hemfärd, dusch och fix inför en runda till Amadores shoppingcenter och senare även Puerto Ricos shoppingcenter. Det finns inte mycket vettigt att köpa här. Mest skräp! Turistshopping, men inga riktiga affärer.
Jag var chaufför även ikväll.
Pizza i Puerto Rico som sista måltid.
Det är fars dag på söndag. Jag har inte hittat något vettigt till honom ännu.. När ska jag hinna med det? Fasen.

I morgon bär det av hemåt. Kl 10.50 går bussen från hotellet. Vi beräknas vara på Landvetter kl 19.45, tror jag att det var.
Det blir nog ännu en lugn lördag för min del då alltså..
Nästa gång jag plockar upp datorn och skriver något så är jag nog på hemmaplan.
Det ska bli skönt. Tro det eller ej.

God natt    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0