November-wishes

Jag är verkligen på planera humör. Vill bara sitta och googla efter idéer och planera om allt möjligt. Hur jag vill inreda. Vad jag vill ha för gardiner, färger, material, bilder, prylar. Vad jag vill ha för kläder. Vad jag önskar mig i julklapp osv. Hur jag vill att mitt liv ska se ut.
Jag är ganska duktig på det där med att fantisera. Att bygga upp allt så perfekt som det bara kan bli i huvudet.
Dock brukar det ju aldrig sluta så som jag byggt upp det i huvudet. Jag brukar ha lite för höga förhoppningar om man säger så.
Men det är mysigt.
Idag har jag dock inte orken att slutföra vad jag planerat. Att faktiskt ta tag i det liksom. Känner inte alls för det. Konstigt nog. Brukar göra det. Känner bara för att sitta och skriva, tänka, skissa, planera och fantisera.

Ibland önskar jag att min familj var lite mer pedant av sig.

Hade kännt så skönt att enbart behöva dammsuga någon gång istället för att ägna timmar och dagar åt att plocka upp allt som ligger och skräpar överallt och inte ligger där det ska.

När vi ändå är mitt uppe i önskandet så kan jag ju meddela att en skön vinterjacka, en mysig halsduk och ett par vantar, ett par skinnbrallor, en skinnjacka med pälskrage, ett par vinterskor, ett par röda converse, en svart lång kofta, en systemkamera och en kopp te skulle passa mig mer än bra.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0