Måndag=ångest - 4 Oktober

Jag förstår inte hur helgerna kan gå så förbaskat fort. Man hinner ju knappast med.
Är så sjukt trött på min praktik så funderar på att leta upp en ny plats..
I fredags var det lugna puckar. Jag åkte till Evve direkt efter praktiken. Dit kom även Hjort, Rebecka, Linda och Pelle.
Det slutade med en trip till värnamo och sedan hem och sova.

Lördagen var nice. Som vanligt.
Jag, Evve, Hjort och Elvin tog en shoppingtrip till GBG. Jag köpte iiiingenting. Konstigt ja, jag vet!
Men det var skoj ändå.
På kvällen blev det lite förfest hos Evve, sedan parken. Sean banan var ju där.. Missade honom! Hur bär jag mig åt egentligen?!... Hörde att han var lika kass live som han är annars, så det var väl ingen större förlust att ja missade honom.

Söndagen var VÄLDIGT lugn. Tio avsnitt One tree hill. That's how i roll.
Reste mig nog upp ur sängen två gånger tror jag.. En gång för toa, en gång för mat. Här snackar vi en trött Johanna.

Konstigt att vardagarna ska gå så sakta medan helgerna bara springer iväg.
Jag har i alla fall kommit fram till att det blir skärpning nu. Livet jag lever nu håller inte i längden. Det gör det för vissa. Dem som är lite starkare. Men för mig håller det helt enkelt inte.
Ska tagga ner på drickandet. En smart person sa att ibland har man till och med roligare utan nämligen.
Ska testa det tänkte jag.

Ska ta tag i mitt liv. Rycka upp mig en skvätt.
Läsa en bok. Städa mitt golv. Gå en promenix. Laga riktig mat. Lyssna på gladare musik.
Allt sånt där nödvändigt och onödigt. 


Känns väldigt onödigt att vara här idag måste jag säga.. Kommer en kvart försent och så är klassrummet inte ens upplåst. Vi har inte vår vanliga lärare och ingen är här och säger vad man ska göra.
Waste? Yes.

Läraren undrar; "låtsas ni arbeta i alla fall?"......

Tur jag tog bilen idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0