Styra-upp-livet-dag! - 10 September

Idag är det nästan som om ångesten börjar smyga sig på mig. Det finns så många saker som jag både vill och borde göra men ändå inte gör. Hur sorgligt låter inte det?

För ett par dagar sedan började jag på min "styra-upp-livet-lista". Bestämde mig för att börja följa den igår. Men blev det av? Nej..
Så därför gör jag det idag istället!

Vad som står överst är PRAKTIK, med stora bokstäver..
Jag måste verkligen ha en praktikplats.. Varit ledig torsdag, fredag två veckor i rad nu bara för att jag inte har fixat någon praktikplats ännu. Jag måste ta tag i det! Inte nog med att min lärare tjurar och min pappa går i taket. Jag börjar själv få lite smygångest. Detta är prio 1! 
Har suttit här och ringt nu en lång stund, men alla verkar redan ha fullt med praktikanter hos sig. Nu vet jag inte vart jag ska ringa längre heller.. Det sista stället jag ringde till hade varit kul att vara på men skulle få besked framåt tisdag om jag ringde tillbaka.  
Praktiktips efterlyses! 

Andra punkten på min lista är tomatdiet
Säga vad ni vill men tomater är gott & jag börjar bli småtjock! 

Tredje punkten var att införa höstmyset. Det innebär för mig att inhandla några mysiga koftor och halsdukar. Ett par boots och ett paraply. Städa rummet rejält och börja tända minst 50 ljus varje kväll, och bara mysa!
Tänkte även ge mig på det där med att läsa en bok. Vilket aldrig har varit min grej. Det kanske kan bli det?

Min fjärde och sista punkt hittills var att ge mig ut i friska luften lite oftare. Springa en runda några gånger i veckan och bara känna hur man mår bättre och bättre för varje gång.
Det är min plan! Önska mig lycka till.  

Även mysmusik är ett plus till hösten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0