Lätta-på-trycket-inlägg

In my head right now - ALLT OCH INGET!
Jag känner mig så jäkla rastlös och vill göra allting samtidigt. Städa, göra vårfint, pyssla ute, plantera blommor till och med, åka bil, shoppa, lyssna på hög musik, flytta, inreda, älska, hata, fixa, dona, jobba, plugga, umgås med folk som jag aldrig brytt mig om att umgås med innan. Öppna upp mig lite mer och bli en annan människa.
Men samtidigt känner jag mig så jäkla tom, och ensam och jag vågar knappt öpnna munnen idag för att säga någonting. Det är en sådan dag som man bara bryter ihop totalt om man låter tankarna komma ut genom munnen. Därför skriver jag.

Att man ska vara så breakable. Så jäkla känslig och sårbar. Jag hatar det. Varför kan inte jag vara en iskall och stenhård bitch utan känslor när jag har lust att vara det? Då bara sprutar tårarna ur ögonen och det finns inga ord helt plötsligt.
Jag har börjat drömma massor av mardrömmar. Om ensamhet, vapen, att jag sitter fast, sömnparalyser, alltså att jag är förlamad som vaken och inte kan öpnna ögonen. Jag får panik i sömnen och vet inte vart jag ska ta vägen för jag kan inte röra mig, inte prata och inte se. Men jag känner att jag är vaken.
Jag drömmer att jag springer och flyr. Om bränder och tårar.

Jag vet inte vad jag vill. Som vanligt. Jag vill börja om. Eller.. Alltså.. I en del saker.
Vissa saker vet jag precis vad jag vill och hur mycket jag vill det. Andra saker är jag helt totalt osäker på och vill bara glömma att dem sakerna finns för en stund.

Jag har själv satt mig i den skiten jag inte gillar, antar jag.. Så det är väl bara att skylla sig själv eller nåt.
Whatever. Imorgon är en ny dag..!




Kommentarer
Postat av: Natascha

Jag vet hur det känns Johanna, så jävla känslosam är jag, mardrömmarna har jag med i natt hade jag en var jag och martin vara nära att bli skjutna, jag tror det är för att vi är så stressat just nu, du får försöka ta det lugnt :) Jag finns om det är nått!

2011-03-30 @ 20:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0